New York - Reisverslag uit Manhattan, Verenigde Staten van Merijn Boer - WaarBenJij.nu New York - Reisverslag uit Manhattan, Verenigde Staten van Merijn Boer - WaarBenJij.nu

New York

Door: Merijn

Blijf op de hoogte en volg Merijn

05 Maart 2014 | Verenigde Staten, Manhattan

De laatste dagen iets rustiger aan gedaan dan bij de big tour. De maandag was een enorm koude dag, -7 graden en er was in de nacht sneeuw gevallen. Ik werd best wel brak wakker, want de kroegentocht van de avond daarvoor was zeer goed geslaagd. Toen had ik besloten om een wandeling door Central park te maken. Ik ben begonnen ter hoogte van 103rd street (waar het ook hostel aan ligt) en ben zo naar het zuiden gewandeld. Om langs de mooiste (volgens het hostel) bezienswaardigheden te lopen, zoals belvedere castle (zie foto). Uiteindelijk kwam ik uit bij de Central Park zoo waar ik maar naar binnen ben gegaan. De sneeuwluipaarden waren heel vet, maar het fijnst was nog wel om even op te warmen bij de tropische verblijven binnen, heerlijk warm daar.
Na de dierentuin ben ik via de carrousel (die in vele films te zien is, maar helaas dicht was vanwege de winter) en strawberry fields naar het natural history museum gelopen, om die daar te bezichtigen. Het was inmiddels al een uur of 3 en ik had nog niet geluncht. Toen snel naar het hostel gegaan om daar lekker op te warmen met de soep van de dag. Ik had van de tourgide van zaterdag de tip gekregen om rond een uur of 5 the rockafeller of the empire state building op te gaan. Bij het hostel was ik mensen tegen gekomen van de tour die er ook juist naartoe wilden gaan. Gezellig dus. En wat een prachtig uitzicht, we waren helaas later dan gepland aangekomen dus we hadden net de zonsondergang gemist. Maar desalnietemin echt schitterend uitzicht. Wel was het echt enorm koud daarboven, het waaide behoorlijk hard en het was echt ijskoud. Na een snelle hap gegeten te hebben zijn we nog aangehaakt om met anderen van het hostel naar een kroeg te gaan, die een 1 dollar beer actie had die dag. Het was helaas wel budweiser, echt niet lekker bier. Wel gezellig, maar vanwege het weinige slaap die ik heb gehad de afgelopen dagen ben ik om half 1 maar afgehaakt en naar het hostel gegaan.
Vandaag had ik iets langer geslapen om wat uit te rusten. Vervolgens ben ik naar columbia university gegaan om eens een echte amerikaanse campus te bekijken, best wel leuk. In een koffie winkel voor studenten een kopje koffie gehaald, want het was toch wel weer koud (-5) vandaag. De campus lag vlakbij het noordelijke begin van central park, dus ik had besloten via central park naar het metropolitan museum te lopen. Wat wel weer een redelijk eind was, maar het wel waard. Ik heb echt enkele uren in dat museum rondgestruind. Echt een aanrader. Toen via central park naar 5th avenue gelopen, een leuke straat waar vele dure winkels aan liggen. Ik weet niet meer welke winkel dat was, maar die had vandaag 70% discounts en er stond gewoon een rij om binnen te komen :/. En niet zo'n kleine ook..Grappig om te zien wel. Toen doorgelopen langs het rockafeller center, om times square nog een keer te bekijken. Nu even rustig mijn tas ingepakt en dit typen.. En ik gok op tijd naar bed. Misschien ga ik nog wel even naar de comedy night die hier in het hostel wordt gehouden.
Morgen reis ik door naar Phoenix, Arizona om een paar dagen kennisen van mijn Oma te ontmoeten. En op 8 maart wordt ik uiteindelijk opgehaald om te starten aan het hele vrijwilligerswerk gebeuren.

  • 05 Maart 2014 - 16:21

    Anne:

    Hee Merijn!

    Klinkt allemaal super gaaf! Wat heb je een hoop gezien en gedaan in zo'n korte tijd. Mooi alles er uit gehaald!
    Jeetje wat is het koud daar zeg. Hier is het juist verrassend warm.

    Fijne reis naar Phoenix! Ben benieuwd naar je nieuwe belevenissen!

    Liefs, Anne

  • 06 Maart 2014 - 11:32

    Teun:

    mooi verhaaltje Merijn, hou ons op de hoogte!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Manhattan

Merijn

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 10479

Voorgaande reizen:

28 Februari 2014 - 25 Juni 2014

Verenigde Staten

Landen bezocht: