De Reis - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Merijn Boer - WaarBenJij.nu De Reis - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Merijn Boer - WaarBenJij.nu

De Reis

Door: Merijn

Blijf op de hoogte en volg Merijn

03 Maart 2014 | Verenigde Staten, New York

Hoi hoi,

hier dan mijn eerste bericht. Vandaag was mijn 2e dag in New York. Gisteren had ik meegedaan aan de grand tour georganiseerd door het hostel. Het werd gegeven door een nogal gekke oude vent genaamd Jerry, constant rare liedjes zingend, een enorm Amerikaans gedachtengoed en een verschrikkelijke lach.

We begonnen om 10 uur om met de metro naar Brooklyn te gaan. Via Brooklyn heights (hele mooie rustige buurt) zijn we via de heights promenade richting Brooklyn bridge gelopen. Onderweg hebben we bij een heel leuk ingerichte lokale supermarkt (garden of eden) sandwiches gekocht voor lunch. Op die promenade heb je echt een heel mooi uitzicht over de skyline van Manhattan, waar we ook onze lunch hebben gegeten. Voor Brooklyn bridge eerst nog naar een WW2 monument gegaan. Waar Jerry een hele speech ging geven over de atoombom en het gevaar mocht zo'n bom in de handen van terroristen vallen. Via Brooklyn bridge zijn we naar de city hall gelopen. Daar even bij de starbucks gestopt om even op te warmen. Het is echt heel koud hier. Vervolgens zijn we bij de st. paul's chappel gestopt om vervolgens voorbij de 9/11 memorial te zijn gelopen. Er nog niet in gegaan vanwege de lange rijen, maar wel langs het herrinerings kunstwerk aan de brandweerkazerne vlak ernaast gelopen. Wel kon je het nieuwe world trade center en alle andere geplande gebouwen goed zien.
Daarna was het tijd voor the financial district. Wall Street, the NYSE, het standbeeld van de stier (Bull). Daarna zijn we op en neer gegaan met de staten island ferry gegaan. Waarmee je een heel goed uitzicht hebt op de skyline van manhattan en het vrijheidsbeeld. Zeer mooi omdat de zon inmiddels ook al onder ging.
Toen was het tijd voor Chinatown en little Italy en SoHo te bezichtigen. Ook heel leuk allemaal. In de wijk NoHO hebben we bij een klein indisch restaurant gegeten. Heel lekker.
Na het eten zijn we naar grand central station gegaan. Om verder te lopen naar the rockefeller centre. Niet naar de top gegaan, maar wel bij de schaatsbaan en het hele gebeuren eromheen gekeken. En als laatste natuurlijk naar times square. Echt gaaf allemaal. Toen eindelijk terug richting hostel, we hadden er in totaal 15 uur op zitten al, dus iedereen was best wel moe.

Vandaag ben ik echt naar the statue of liberty gegaan, in plaats van er alleen langs te varen. En vervolgens natuurlijk nog naar Ellis Island. Daarna naar het 9/11 memorial, Op de plekken waar vroeger de twee torens stonden zijn 2 grote fontijnen gebouwd, waar het water in een gat het niets in verdwijnt. Ook staat er nog een boom die vroeger in 1 van de twee torens in de lobby groeide en het heeft overleeft. Toch best indrukwekkend dit allemaal. Daarna via union square, times square (nogmaals) en een stukje central park terug gegaan naar het hostel. Vlakbij het hostel heerlijk gegeten bij een Thai en ik ga over een half uurtje mee op kroegentocht.

• 03 Maart 2014 - 10:13

Karlijn:

Merijntje! :)

Leuk om te lezen over je 15 uur durende tour :P en over lichtelijk ontspoorde tourgids Jerry haha.
    De foto's zijn tof en al helemaal die bij de fontein, heel bijzonder.
    Ik heb nog geen idee hoe het zit met het tijdsverschil dus dat moet ik nog even leren.

Heel veel knuffels!
    Karlijn

• 03 Maart 2014 - 18:19

Je Zus:

Ik heb geen commentaar.

Behalve dan:

Jaloers! :D

Geniet van je laatste dagen New York!

• 06 Maart 2014 - 15:17

Marel:

wow merijn,

lees het nu pas (ik heb een carnavalsvertraging).
    Echt heel leuk allemaal.

Ben benieuwd om de verhalen in real life te horen

Geniet ervan