2e Lake Mead project - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Merijn Boer - WaarBenJij.nu 2e Lake Mead project - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Merijn Boer - WaarBenJij.nu

2e Lake Mead project

Door: Merijn

Blijf op de hoogte en volg Merijn

05 April 2014 | Verenigde Staten, Flagstaff

Voor 2e project weer naar Lake Mead gegaan. Ditmaal voornamelijk voor seed collecting. De eerste dag om 7 uur vertrokken richting lake mead vanuit hurricane, en we kwamen aan rond 12 uur. Omdat er te weinig tijd was om naar een seed collecting locatie te rijden. Daarom de rest van de middag binnen zaadjes schoon moeten maken.
De volgende dag moesten we 1 middag terug naar de rock pit, ze hebben besloten de rest met machines te laten doen, maar er moest nog wel een rand van 1 meter rondom het veld rotsvrij gemaakt worden om er een hek te plaatsen. Daarmee waren we na 4 uur al klaar, toen moesten we naar de lake made nursery. We werden gesplitst in 3 groepen. 1 groep moest de potten van de planten die we vorige week geplant hadden schoonmaken, 1 groep moest onkruid wieden en de laatste groep moest planten verplaatsen, alle planten van dezelfde soort bij elkaar zetten.
Ik zelf heb alleen planten verplaatst en potten schoon gemaakt. De volgende dag wel seed collecting. De locaties waar we heen moesten waren vaak 2 a 3 uur rijden deels over dirt roads om bij de plant populaties te komen, dus we hadden weinig echte werkuren. Vandaag werkten we vooral met de plant Brittlebush. Het ligt aan de grote van de populatie, maar meestal waren we binnen 2 uur klaar en konden we naar een 2e locatie rijden. We werkten vandaag in de lake mead reacreational area tussen highway 93 en 95 aan de oostkant van de colorado river.
De volgende dag moesten we zaden verzamelen van een bepaald gras aan de historic route 66. Vlakbij de locatie was een klein oud amerikaans dorpje waar elk huis zo'n beetje een convederation flag of de oude southern american flag hadden, wat onze project partner die in een government vehicle reed niet heel blij maakte.. 's avonds sloppy joe's gekookt.
De volgende dag bij willow beach gewerkt aan een 4 cm hoog jaarlijks plantje. Wat nogal vervelend werk was. De dag daarop zijn we ten zuiden van henderson aan het werk gezet. We werkten wat meer op een hoogvlakte ipv in de woestijn wat nogal chill was en stuk mooier. Ook hebben we daar een gila monster gezien. Schijnbaar erg zeldzaam om tegen te komen in de natuur. Een erg vet beest. Die avond crew dinner gedaan, want onze crew leader zou gelijk na het project terug gaan naar flagstaff en wij zouden eerst naar hurricane gaan. We zijn naar de Fiesta casino gegaan in Henderson (naast las vegas), om daar naar het all you can eat buffet te gaan. Het eten was erg goed en lekker.
De laatste dag terug naar willow beach om aan dat kleine plantje te werken, maar gelukkig mochten we om 2 uur al terug naar kamp! Vanwege het feit dat we elke andere dag veels te laat terug kwamen. En we hadden hout gekregen voor een kampvuur die avond, wat ook erg gezellig was.
De volgende dag 's ochtends heeft Wells pancakes voor ons gebakken. Erg lekker, Hij is degene die eigenlijk elke dag kookte, omdat hij dat chill vond om te doen. Daarna nog wat gewerkt aan seed cleaning en daarna teruggereden naar hurricane. Daar uit eten gegaan met mensen bij een barbeque restaurant. Daarna in het huis met iedereen Game of Thrones zitten kijken, omdat het nieuwe seizoen aankomende zondag start.
De volgende dag teruggereden naar flagstaff. Daar met onze crew uit eten gegaan in een grieks restaurant. Het ziet er niet uit maarh et eten was erg lekker. Daarna uit gegaan in Flagstaff. eigenlijk heel ACE was in het Monte Visto hotel waar het karaoke night was en pool kon spelen. De volgende dag niet zo heel veel gedaan. Met wat mensen gegeten in een Italiaan. En daarna weer de stad in gegaan. Eerst weer een potje pool gespeeld en daarna zijn we naar een huis feest gegaan van een oud ACE deelnemer. Wat erg gezellig was. Vandaag uitgebrakt op de bank met iedereen en wat films gekeken.
Ook is het nieuwe schema uit!! Ik ga vanaf dinsdag naar de Grand Canyon!! voor trailwork. Waarschijnlijk op de north rim, maar dat is nog niet helemaal zeker.

En speciaal voor jou Emelie. Op project krijg je veel eten mee. Als ontbijt cornflakes met melk. 's Middags 2 sandwiches met kaas/vleeswaar/jam/pindakaas/philedelphia, salty snacks (zoals trail mix), 2 stuks fruit, 2 granola bar. en Avondeten of course. Wat ik nog weet wat we deze week gegeten hebben is als volgt: Kip in pindasaus (gemaakt met pindakaas) met rijst, Pasta pesto, Sloppy joe's, Tomatensoep met grilled cheese sandwiches en salade (met tonijn als je dat wilt) en burrito's (van merendeel hun favoriete maal).

• 06 April 2014 - 19:17

Emelie:

Sandwiches met pindakaas, kip met pindakaas, mmmm