Lake Mead - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Merijn Boer - WaarBenJij.nu Lake Mead - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Merijn Boer - WaarBenJij.nu

Lake Mead

Door: Merijn

Blijf op de hoogte en volg Merijn

21 Maart 2014 | Verenigde Staten, Hurricane

Om 7 uur 's ochtends opgehaald. Snel al onze spullen ingeladen en vertrokken richting lake mead. Na de 4.5 uur durende rit zijn we gelijk aan het werk gezet. We moesten plantjes planten op Willow Creek Campground. Om 4 uur mochten we weg naar Lake Mead Recreational park om ons kamp op te zetten. Nadat iedereen zijn tent had opgezet was het tijd om teams te vormen en taken te verdelen. Elke dag 1 kookteam en 1 afwasteam. De rest was vrij om te doen wat hij/zij wilde.
De volgende dag ging om 5 uur de wekker. Om 6 uur moest je klaar staan voor vertrek richting werk. Eenmaal bij het werk aangekomen, doen we eerst nog een safety cirkel, waarbij iedereen een safety tip moet geven. En vervolgens doe je nog stretches, waarbij iedereen een antwoord moet geven op de vraag van de dag (zoals what is the spirit animal of the person next to you). De 2e en 3e dag de hele dag plantjes geplant op willow beach. De kampingbewoners zijn er heel blij mee, wat leuke reacties oplevert. Willow Beach ligt in een canyon dus het is wel echt verschrikkelijk warm daar, midden in de woestijn. Soms was er wel een briesje wat het een stuk aangenamer maakte om er te werken. De andere 3 dagen moesten we 's ochtends rotsen van een akker verwijderen, zodat er bloemen geplant kunnen gaan worden (daarmee moet een verbrand gebied van 4000 acres worden beplant). Zwaar werk, maar 's middags mochten we lekker binnen werken. Met het schoonmaken van plantzaden, dan kiemen ze schijnbaar beter. En we kregen koffie, wat erg chill was, want te oploskoffie die je meekrijgt van ACE is niet te drinken... De laatste 2 dagen waren we weer in Willow Beach, Nu niet op de campground maar beneden aan het water waar boten te water gelaten kunnen worden. Daar moest ik eerst een boom omkappen en al zijn wortels uit de grond verwijderen. Vervolgens moesten we meerdere bomen planten en irrigatie systemen daarvoor aanleggen. Leuk werk wel.

Op Woensdag moesten we alleen 's ochtneds werken. Onze opdrachtgever had ons donuts gekocht voor ons harde werk, erg lekker. En we hoefden maar tot 10 uur te werken waarna we gelijk konden vertrekken richting Hurricane. 's Ochtends om 5 uur moesten we al ons kamp opbreken namelijk. Eenmaal in Hurricane aangekomen moesten we eerst alle spullen en het busje en aanhanger grondig schoonmaken. Daarna konden we een kamer zoeken en vechten om de enige douche in het hele huis. En iedereen wil graag een douche na 8 dagen je in het zweet te werken zonder.
Vandaag de eerste hele dag hier, 's ochtneds naar een laundry salon gegaan om mijn spullen te wassen en tijdens het wachten naar een amerikaanse antiekwinkel geweest, wat erg gave dingen had. ( Ook was Pawn Stars hier schijnbaar geweest). "s middags zijn we met een hele groep naar een canyon dat vlakbij ligt gegaan wat erg gaaf was. Veel klimmen op de rotsen en er waren daar natuurlijk gevormde glijbanen uit de rotsen gekerfd waar je vanaf kon glijden. Erg gaaf. (zie foto's op fb).
Misschien gaan we er zometeen heen, om er een kampvuurtje te maken enzo. En er zijn nog plannen om van het weekend naar Zion te gaan, maar het huren van een auto is nogal lastig helaas :(