Colorado 1 - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Merijn Boer - WaarBenJij.nu Colorado 1 - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Merijn Boer - WaarBenJij.nu

Colorado 1

Door: Merijn

Blijf op de hoogte en volg Merijn

10 Mei 2014 | Verenigde Staten, Estes Park

ZO mijn eerste verslag(je) van colorado.
Na de hele dag gereden te hebben zijn we gestopt om te overnachten in Colorado national monument. Omdat het lekker warm was had iedereen besloten zijn tent niet op te zetten en onder de sterrehemel te slapen. Na het eten naar een uitkijkpunt gegaan, waar je over de vallei heen kan kijken. Daar gebleven tot het donker werd en we alle lampen van huizen etc. konden zien. Erg leuk. Ook slapen onder de sterrenhemel is erg vet!
De volgende dag voornamelijk weer gereden. Rond 3 uur aangekomen in Estes Park. Daar met onze project partner gesproken en naar onze werkplek gegaan. Een 1000 year flood (zoals ze het noemen) heeft een brug en een deel van een trail vernietigd. Wij moeten de brug herbouwen en een nieuwe trail maken. We hebben 2 mensen die bomen kappen, 2 mensen die de stammen uit de grond trekken met een griphoist en de rest ruimt al het hout op (swamping) of bouwt de fundering van de nieuwe trail met stenen (dat is nu mijn taak maar heb ook met griphoist gewerkt en geswamped). 1 dag hebben we ook nog drains gegraven verderop bij de trail, want die was ook vernietigd door de regen.
Van een paar van de omgezaagde (dode) bomen hebben we het hout meegenomen naar kamp voor het maken van een kampvuur. Veel avonden echter er geen gemaakt, vanwege regen. Maar 1 avond hebben we heel gezellig smores kunnen maken met zijn allen. (marshmellows roosteren en die stoppen tussen 2 crackers met chocolade).
Het weer is best wel slecht de afgelopen dagen. We hebben veel hagel/sneeuw/regen buien. maar het gekke hier is dat het even regent en daarna heel snel weer op klaart en het in de zon weer erg warm is. Je bent constant bezig met je jas (en trui) aantrekken en weer uit trekken. Ook in de nachten veel regenbuien gehad.
De kamping waarin we slapen is officieel nog niet open. We hebben de mooiste plek gekregen. Afgezonderd met een mooi zicht over de vallei. De douches daar zijn nog dicht (openen maandag weer) maar we mogen gratis douchen bij het zwembad van de highschool daar. Ook komen er zeer regelmatig elks en deers op bezoek op kamp. Helaas niet helemaal echt meer wild te noemen hierzo.
Na 4 dagen hebben we nu 2 dagen vrij. Daarna weer 4 dagen werk en dan 3 dagen vrij. Daarna nog 4 dagen werk. Vandaag zijn we naar fort Collins gegaan. Daar heb ik met 2 anderen gelunched bij een mexicaan (sauteed chicken burrito) en daarna een starbucks opgezocht voor internet nu. Daarna zijn we naar de New Belgium Brewery gegaan. Daar hebben we van de meeste bieren daar een sample genomen (kosten 1.50 en je krijgt best wel veel). Blijft amerikaans alleen helaas. Echt belgisch pils is veel beter. Daarna bij een pizza place een slice gehaald en terug gegaan naar de van.
Eenmaal daar te horen gekregen dat er zo'n 10 inches (25cm) sneeuw wordt verwacht morgen en dat we daarom in een hotel overnachten. Daar zit ik nu dan dus ook. We kijken nu een film op tv en ik ben dit aan het typen. Wat we morgen tijdens onze 2e off day gaan doen is onbekend en ligt voornamelijk aan wat voor weer het is. Misschien gaan we naar de bios ofzo. We zullen zien...