Roadtrip Zion en Anelope Canyon - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Merijn Boer - WaarBenJij.nu Roadtrip Zion en Anelope Canyon - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Merijn Boer - WaarBenJij.nu

Roadtrip Zion en Anelope Canyon

Door: Merijn

Blijf op de hoogte en volg Merijn

24 Maart 2014 | Verenigde Staten, Hurricane

Uiteindelijk hebben we van anderen een lift kunnen krijgen naar Saint George om een auto te huren! We kregen een Ford Explorer mee, die tot the nok gevuld was met al onze spullen. Toen dat allemaal geregeld was zijn we naar de dichtstbijzijnde Wall-Mart gereden om inkopen te doen. Op vrijdag hadden we besloten om een haardvuur te maken en ermee te barbequeen. Ook vonden we voor een dollar, een goedje dat je vlammen van e vuur omtoverde in leuke kleurtjes. Leuk spul. Ook hadden we een gasbrandertje gekocht. Voor zaterdag hadden we lasagne in blik gekocht wat alleen opgewarmd hoefde te worden. Verder nog wat snacks, zoals trail mix (m&m's met nootjes en rozijnen). Na 40 minuten rijden waren we uiteindelijk in Zion. Vanwege het weekend en spring break was het best wel druk... Maar we hebben toch een mooi plekje gevonden in de South Campground. Nadat we onze tenten hadden opgezet was het al zo'n beetje tijd om het vuur aan te gaan steken en te beginnen aan de bbq. Het vuur was erg aangenaam, want het koelt daar enorm af in de avond (tot zo'n 5 graden), wat ons ook deed besluiten om op zaterdag hout te kopen voor die avond. Toen het hout eenmaal op was, snel naar bed gegaan.
Op zaterdag zijn we om 7 uur opgestaan, om 8 uur weg te rijden naar de trailhead van Angels Landing. Er waren 2 herten vlakbij onze tenten aan het grazen toen we op stonden, erg vet. Een erg mooie klim naar de top van een Rotsch met schitterend uitzicht. Het laatste stuk is lekker klimmen met kettingen. Na een lange tijd op de topvan het uitzicht te hebben genoten, besloten we omdat niemand nog echt moe was enhet pas 12 uur wasnog een hike te doen. Onze keuze viel op Hidden Canyon aan de andere kant van het dal. Een minder zware wandeling maar wel erg vet. Een trail leidt je naar het begin van de canyon en vanaf daar moet je je eigen weg zoeken. Op een gegeven moment wordt he echt klimmen. Toen om 5 uur teruggegaan. Eerst bij het dorp vlakbij zion hout gekocht voor de avond en daarna terug naar kamp gegaan. De blikjes waren nog verassend lekker :P. Daarna lekker bij het haardvuur zitten praten en naar de sterren zitten kijken.
Zondagochtend waaide het nogal hard en was het enorm koud. We hadden zo snel mogelijk onze tenten opgruimd en zijn we in de auto gestapt voor onze road trip naar antelope canyon. 3 uur rijden, maar langs hele mooie stukken natuur. Antelope Canyon kan je alleen binnen gaan met gids en dat kostte 26 dollar. Maar het was het zeker waard! Echt heel vet.
Daarna in Page (vlakbij antelope) geluncht en teruggereden naar Hurricane. Daar waren ookveel anderen die net terug kwamen van hun eigen trip. En we zijn toen met zo'n 12 man uit eten gegaan. Erg gezellig.

Woensdag moeten we weer op project. Ik sta met dezelfde groep (1 extra persoon erbij en een andere group leader) naar lake mead. Maar ditmaal gaan we de woestijn in om zaten van native plants te verzamelen, zodat deze planten gekweekt kunnen worden. We overnachten weer op lake mead recreational area. Ik heb er al erg veel zin in, maar nu nog ff 2 dagen relaxen hier in Hurricane.

• 25 Maart 2014 - 18:01

Lian:

wat een briljante foto's van de canyon Merijn! Supervet :)

• 28 Maart 2014 - 10:32

Anne:

Merijntje,

Wat een mooie dingen heb je gedaan en gezien! Foto's zien er ook erg gaaf uit! Echt jaloers!
    De groep is zo te zien ook erg gezellig. Geniet ervan!

Liefs, Anne