Phoenix + eerste dag - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Merijn Boer - WaarBenJij.nu Phoenix + eerste dag - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Merijn Boer - WaarBenJij.nu

Phoenix + eerste dag

Door: Merijn

Blijf op de hoogte en volg Merijn

10 Maart 2014 | Verenigde Staten, Flagstaff

Na New York heb ik dus bij een paar kennissen gelogeerd. Ook een ouder stel maar wel heel aardig. Ze wonen in een 55+ community, echt heel grappig. Een hele wijk waar alleen mensen van 55+ wonen en er worden veel activiteiten voor georganiseerd/er zijn veel dingen te doen. Er is een pottenbakkerij, houtzagerij, zwembad, fitness etc. Echt heel grappig om te zien. Ook het weer daar is heerlijk, het is heel droog en vrijwel altijd zonnig. Toen ik er was was het elke dag rond de 30 graden :D. echt heerlijk na de kou in new york. De eerste dag daar lekker uitgeslapen en gechilled. 's middags hebben ze me de woestijn laten zien. Wel een stukje beter dan de sahara, veel planten en catussen daarzo. De 2e dag zijn we naar Old Scottsdale gegaan. Een centrum met allemaal oude gebouwen (western achtig) met veel souvenir winkeltjes en 's avonds zijn we naar een thai's restaurant gegaan. De volgende ochtend hebben we een hike gemaakt naar de top van camelback mountain. Een hele leuke klim met achteraf prachtig uitzicht over Phoenix en de omgeving. 'S middags ingepakt en richting het vliegveld gegaan voor de pick-up naar het vrijiwilligerswerk.

Na een korte ontmoeting met iedereen en wachten op de laatste mensen die nog moetsen komen, zijn we snel in een busje gestapt om naar Flagstaff te rijden. In de bus natuurlijk lekker verder praten. Ik ben met een paar anderen van de groep in het 21+ huis terecht gekomen. Blijkbaar het huis met de beste locatie en met iedereen die dus uit kan gaan daarzo(dichtst bij downtown, de winkels en barren). Van de mensen die tegelijk met mij aan kwamen en hier ook zitten zijn er 1 duitse en 1 deense chick en 2 gasten uit Amerika. Van de rest van de mensen die hier al langer zitten zijn er veel Amerikanen, een Duitser, Een Deen, een Zuid Koreaanse en waarschijnlijk nog wel wat, maar die zijn weg, bezig met een project. Het huis is best wel groot maar wel gezellig.
Vandaag hadden we introductie. We kregen een praatje over wat er van ons werd verwacht, voorbeelden gegeven van projecten die op dit moment lopen en nog wat algemene dingen. S'middags ben ik met de nieuwe mensen de stad in getrokken om nog een slaapzak en matje te kopen en nog wat andere dingen. Morgen hebben we nog zo'n dag. Met veiligheidsinstructies en we krijgen de indeling van onze eerste projecten met daarbij uitleg, de spullen die we ervoor nodig hebben etc.
Dinsdag (of heel misschien woensdag) vertrekken we dan op ons eerste project. Die 4 tot 9 dagen duren.. Dus misschien hoor je niet zo heel snel van me.

• 10 Maart 2014 - 21:22

Lian:

Ha neef, wat super dat je naar de USA bent voor zo'n gaaf project. Ik hoop dat je het erg naar je zin zult hebben, maar uit wat je al schrijft, blijkt dat het goed bevalt. Have fun daar, liefs, Lian

• 19 Maart 2014 - 20:58

Carlijn:

Hey neef, leuk om te lezen, fijn dat het goed gaat daar en leuk is!! Enjoy :) liefs, Carlijn.